Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Papier termiczny w sztuce. Nietypowe zastosowanie Blue4est

© Koehler Paper

Papier termiczny Blue4est jest najczęściej używany w rolkach kasowych lub jako papierowy materiał etykietowy dla nowej generacji etykiet przyjaznych środowisku. Znany artysta Jean Coulon znalazł jednak zupełnie nowe, innowacyjne zastosowanie dla tego materiału i wykorzystał go do stworzenia sztuki.

 

Jean Coulon przyznał, że papier termiczny jest bardzo innowacyjnym materiałem pełnym potencjału twórczego. Eksperymentując z różnymi technikami przetwarzania i narzędziami, umożliwia on podkreślenie kontrastu między czernią a bielą, którego intensywność można porównać do rysunku węglem drzewnym lub kaligrafii. Jean Coulon odkrył papier termiczny Blue4est jako idealne medium dla swojej sztuki przez przypadek. „Odkryłem niebieski papier termiczny Koehler Paper w postaci paragonu z supermarketu i byłem nim zarówno zafascynowany, jak i zainspirowany. To niezwykły papier, który oferuje zupełnie inne możliwości niż biały papier termiczny. Oprócz tego, że jest kompatybilny z wcześniej wypróbowanymi i przetestowanymi technikami, fizyczna reakcja Blue4est, która jest wytwarzana przez tarcie, umożliwia otrzymanie całej gamy odcieni szarości o różnej intensywności” skomentował artysta. Wiele prac Jeana Coulona dotyczy miejsca człowieka w zmieniającym się świecie i symboliki życia. Papier termiczny, który przekształca się pod wpływem ciepła, działa w doskonałej symbiozie z pracami artysty, nawiązując do cyklu życia z jego ciągłą ewolucją i metamorfozami.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty