Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Personalizacja na szkle

Dekoracje wykonane nową metodą opracowaną przez Koenig & Bauer i Marabu są alternatywą dla tradycyjnego procesu tłoczenia.

© Koenig & Bauer

Firmy Koenig & Bauer i Marabu połączyły siły w celu opracowania innowacyjnego rozwiązania w technologii cyfrowej dla druku dekoracji na produktach szklanych, oferując producentom atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych technik tłoczenia. Producenci opracowali innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia bezpośredni druk dekoracji na wszelkiego rodzaju produktach szklanych o wysokim stopniu personalizacji, od pojedynczych egzemplarzy po duże nakłady przemysłowe. Proces ten jest realizowany na maszynach drukujących z serii Kamman K15 i K20 firmy Koenig & Bauer i umożliwia uzyskanie wielu korzyści w porównaniu do tradycyjnego tłoczenia, takich jak np. znacznie ostrzejsze kontury wydruku czy chociażby możliwość nakładania wielu warstw atramentu w jednym przejściu. Opracowana metoda umożliwia także na zadruk dużych powierzchni i zapewnia odpowiednią gradację kolorów. Ponadto, teksturowane zdobienia można łączyć z kolorowymi elementami, aby uzyskać specjalne efekty wizualne. Wszystkie etapy procesu druku zostały zintegrowane z systemami K15 i K20. Serwomotory znajdujące się w maszynach wykorzystywanedo precyzyjnego pozycjonowania i przemieszczania drukowanego obiektu i pozwalają na zdobienie produktów szklanych o dowolnym kształcie. Dużą rolę w tym procesie odegrał także nowy lakier firmy Marabu, dopasowany specjalnie do druku teksturowanych dekoracji na przedmiotach szklanych i opracowany w ścisłej współpracy z firmą Koenig & Bauer, co pozwoliło zapewnić jego optymalne dopasowanie do procesu druku. Jak podkreślają producenci, zastosowanie lakieru do druku cyfrowego umożliwia tworzenie wysoce zindywidualizowanych, spersonalizowanych dekoracji bez konieczności stosowania specjalnych form. Precyzyjna metoda pozwala na uzyskanie wzorów o eleganckim wyglądzie na szklanych przedmiotach, takich jak flakony perfum, szklanki czy butelki na napoje. Ponadto liczba nakładanych warstw może b dopasowana w zależności potrzeb klienta.  

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty