Kalendarium

28-31.01.2025 · RemaDays, Nadarzyn

24-27.02.2025 · Hunkeler Innovationdays, Lucerna

03-04.04.2025 · Online Print Symposium, Monachium

06-09.05.2025 · Fespa, Berlin

Końca nie widać

Jak podkreślają producenci, podwyżki są nieuniknione i są następstwem rosnących cen surowców, energii, składników chemicznych oraz transportu.

© Photogenica

W związku z utrzymującym się wzrostem kosztów surowców, kolejne firmy, w tym Flint Group Commercial, Publication and Sheetfed Inks (CPS), UPM oraz Mitsubishi HiTec Paper wprowadzają podwyżki cen swoich produktów. „Rok 2021 b rokiem pełnym wyzwań dla producentów w całym łańcuchu dostaw zarówno w branży druku akcydensowego, jak i opakowaniowego, a na wzrost kosztów surowców wpłynęła zarówno dostępność materiałów, jak i transportu. Gwałtowny wzrost kosztów surowców wywiera dramatyczny wpływ na naszą branżę i wydaje się, że trwający kryzys nie ma końca” - komentuje Tony Lord, prezes Flint Group CPS Inks. Mitsubishi HiTec Paper podnosi ceny na całego asortymentu produktów o 20 procent, w tym papierów z serii thermoscript, jetscript, giroform, supercote oraz barricote. Z kolei Jussi Pesonen, prezes i dyrektor zarządzający UPM zapowiedział podwyżki większości produktów dostępnych w ofercie, w tym ceny papierów graficznych sprzedawanych w Europie wraz z drugą połową 2021 roku. Jak podkreśla, ceny celulozy gwałtownie wzrosły w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku i prawdopodobnie utrzymają się na tym poziomie w drugiej połowie roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w nowym roku...

Rok 2025 powoli nabiera tempa. W tym roku czeka na nas wiele wydarzeń, targów, konferencji i rocznic. Przykładowo w tym roku producent maszyn drukujących Heidelberg obchodzi swoje st siedemdziesiąte piąte urodziny i tym samym chce świadomie zaprezentować się na rynku jako firma, która słucha sygnałów od klientów, i jak wiele innych, napędza cyfrową transformację. To, co rozpoczęło się ponad półtora wieku temu jako odlewnia dzwonów we Frankenthal w Niemczech, przekształciło się obecnie w wiodącą światową firmę technologiczną i dostawcę kompleksowych rozwiązań do zastosowań poligraficznych i opakowaniowych.

 

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty