Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Optymistyczne prognozy

Sprzedaż firmy w nowym roku obrotowym ma wzrosnąć do około 2,3 mld euro, a portfel zamówień ma wynieść 900 mln euro - głównie dzięki rozwojowi podstawowej działalności.

© Heidelberger Druckmaschinen

Firma Heidelberger Druckmaschinen optymistycznie rozpoczęła nowy rok obrotowy 2022/23, odnotowując portfel zamówień o wartości około 900 mln euro na dzień 31 marca 2022 roku, najwyższy od dziesięciu lat. Firma spodziewa się dalszego wzrostu zysków, choć jak wszystkie inne firmy z branży, musi zmierzyć się z gwałtownymi wzrostami kosztów materiałów, energii, logistyki i personelu, co jak podkreśla, doprowadzi do wprowadzenia kolejnych korekt cenowych. Producent prognozuje wzrost sprzedaży i marży EBIDTA w roku obrotowym 2022/23 dzięki znacznej poprawie wydajności, wynikającej z pakietu działań podjętych przez firmę na przestrzeni ostatnich lat. Sprzedaż ma zostać zwiększona z 2,18 mld euro do około 2,3 mld euro, przy czym marża EBITDA ma wzrosnąć w nowym roku obrotowym do co najmniej 8 procent. „W minionym roku obrotowym firma Heidelberg wzmocniła swoją pozycję dzięki znacznej poprawie sprzedaży i wyników. Pod względem finansowym grupa jest w lepszej sytuacji niż kiedykolwiek wcześniej. Również w roku obrotowym 2022/23 chcemy na tym skorzystać, opierając się na udanych inicjatywach rozwojowych, koncentrując się na głównych rynkach i naszych cyfrowych modelach biznesowych, a także na sukcesie na rynku e-mobilności. To wszystko sprawia, że jesteśmy optymistycznie nastawieni do przeciwdziałania bardzo trudnym okolicznościom, w tym ogromnym podwyżkom cen. Będziemy bardzo uważnie obserwować rynek, aby móc podjąć wszelkie niezbędne środki zaradcze. W obecnej sytuacji spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży do około 2,3 miliarda euro oraz - przede wszystkim dzięki usprawnieniom operacyjnym - wzrostu marży EBITDA do co najmniej 8 procent” - mówi prezes zarządu firmy Heidelberg, dr Ludwin Monz.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty