Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Coraz bliżej virtual.drupa 2021!

Wirtualne targi virtual.drupa 2021 odbędą się w dniach od 20 do 23 kwietnia 2021 roku.

© drupa

Targi drupa to największe wydarzenie w branży, które z wiadomych względów, nie mogło się odbyć, ani w zeszłym, ani w tym roku. W związku z tym organizatorzy targów postanowili zaznaczyć swoją obecność produktem zastępczym w formie wirtualnej odsłony pod nazwą virtual.drupa 2021.

 

Odbywające się w dniach 20-23 kwietnia 2021 roku wydarzenie online będzie jedynie symbolicznym i malutkim wyrywkiem tego co w normalnych warunkach pokazują producenci na klasycznych targach. Wirtualną obecność na tym wydarzeniu potwierdziły m.in. takie firmy jak: Heidelberg, Koenig & Bauer, Bobst, Müller Martini, Fujifilm, Mimaki, Komori, Xeikon, Zünd, Comexi, Leonhard Kurz, Konica Minolta, Asahi, Windmöller & Hölscher, Zaiko, HP, DuPont, Stora Enso, Landa, ferag, Metsä Group, EFI, Esko, Atlantic Zeisser, Kodak, Lüscher, Sun Chemical, Polar, Mondi i wielu, wielu innych. Poniżej przedstawiamy tylko niektóre z prezentacji, jakie będą miały miejsce na targach!

 

 

Podczas virtual.drupa 2021 Heidelberg zaprezentuje w pełni zautomatyzowany proces produkcyjny.

© Heidelberger Druckmaschinen

Autonomiczny proces produkcji

Podczas wydarzenia organizowanego przez Messe Düsseldorf, Heidelberg przedstawi swoje rozwiązania umożliwiające autonomiczną produkcję w drukarniach. W przestrzeni wystawienniczej virtual.drupa firma zaprezentuje innowacje produktowe dla drukarń akcydensowych, etykietowych i opakowaniowych. Jednym z najważniejszych elementów prezentacji będzie udoskonalona koncepcja Push to Stop, w pełni autonomicznego procesu produkcji na maszynie offsetowej, która według producenta na nowo definiuje pojęcie nowoczesnej drukarni Smart Print Shop. Heidelberg zaprezentuje całkowicie zautomatyzowaną produkcję z wykorzystaniem offsetowej maszyny drukującej od momentu przyjęcia zlecenia, aż po prace introligatorskie, włącznie z w pełni zautomatyzowaną logistyką płyt drukowych. 23 kwietnia w części konferencyjnej Heidelberg przedstawi rozwiązania umożliwiające drukarniom zwiększenie wydajności dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Indywidualne dyskusje na różne tematy z ekspertami firmy Heidelberg możliwe będą w Networking Plaza, dzięki narzędziu pozwalającemu kojarzyć idealnych partnerów do rozmowy na podstawie profilu, preferencji i zainteresowań uczestników.

 

 

Prezentacja firmy Konica Minolta na wirtualnych targach drupa odbędzie się pod hasłem „Rethinking possibilites” i obejmie najważniejsze rozwiązania technologiczne producenta.

© Konica Minolta

„Rethinking possibilites”

Podczas wirtualnych targów virtual.drupa, firma Konica Minolta, we współpracy ze swoimi partnerami i klientami, zaprezentuje szereg rozwiązań ze swojego portfolio. Obecność firmy na tym wirtualnym wydarzeniu, przebiegająca pod hasłem „Rethinking possibilites”, będzie uwzględniać takie obszary jej działania jak druk inkjetowy, druk produkcyjny, uszlachetnianie, druk etykiet i opakowań, czy laserowe wycinanie. Głównym przesłaniem Konica Minolta będzie „przekraczanie granic”, poszukiwanie nowych możliwości biznesowych i pełne wykorzystanie potencjału tkwiącego w druku. Firma będzie się koncentrować na wspieraniu klientów w realizowanej przez nich transformacji cyfrowej.

 

 

Innowacje od Stora Enso

Papiery graficzne do druku cyfrowego, m.in. serie BergaJet i SuperiorJet, udoskonalone oprogramowanie do zdalnego akceptowania zleceń oraz rozwiązanie umożliwiające kontrolę wstęgi papieru w maszynie heatsetowej - to jedne z najważniejszych produktów z oferty Stora Enso, jakie firma będzie promować podczas virtual.drupa 2021.

„Planujemy szereg prezentacji poświęconych różnym produktom z naszej oferty, które z pewnością zainteresują drukarnie komercyjne, dziełowe czy heatsetowe, ale też zleceniodawców i agencje reklamowe” - podkreśla Ewa Jończyk-Zięba, Sales Director w polskim oddziale Stora Enso Paper. Wśród promowanych podczas virtual.drupa 2021 podłoży produkowanych przez Stora Enso znajdą się m.in. papiery graficzne, przeznaczone do maszyn cyfrowych bazujących na różnych technikach - inkjetowej i elektrofotograficznej.

 

 

Jako platynowy partner targów, firma Leonhard Kurz zaprezentuje liczne prezentacje na temat uszlachetniania pod hasłem „The nature of attraction”.

© Leonhard Kurz

„The nature of attraction”

Firma Leonhard Kurz została platynowym partnerem targów online virtual.drupa. Producent przygotował sesje internetowe dla uczestników wydarzenia, na których poruszy najważniejsze kwestie i podzieli się eksperckim doświadczeniem z zakresu uszlachetniania. Jak podkreśla firma, przyszłością i wyzwaniem tego sektora jest połączenie umiejętności tworzenia wyjątkowych, przyciągających wzrok produktów przy jednoczesnej dbałości o zrównoważony rozwój. Sesje podzielono na dwie grupy odbiorców - drukarnie i producentów oraz marki i projektantów.

 

 

Przyszłość druku opakowań

Z biegiem lat znaczenie wodnych cyfrowych atramentów pigmentowych przesunęło się z branży biurowej do branży tekstylnej, a obecnie koncentruje się na zrównoważonych rozwiązaniach dla druku opakowań. Firma DuPont, tegoroczny złoty partner targów może pochwalić się długą historią innowacji w dziedzinie druku cyfrowego. Podczas interaktywnych sesji internetowych na virtual.drupa 2021 producent omówi wyzwania i możliwości związane z rozwiązaniami wodnych atramentów pigmentowych dla produkcji opakowań oraz przedstawi m.in. najnowsze innowacje w zakresie systemów fleksograficznych Cyrel Solutions, szerokie portfolio atramentów do zastosowań komercyjnych, opakowaniowych i tekstylnych Artistri Digital Inks oraz nową generację płyt fleksograficznych.

 

 

Jedną z innowacji zaprezentowaną przez Mimaki będzie Należąca do serii 100 drukarka atramentowa UV typu roll-to-roll Mimaki UJV100-160, zaprojektowana z myślą o wysokiej jakości druku i maksymalnej wydajności.

© Mimaki

Możliwości serii 100

Centralne miejsce na interaktywnym, wirtualnym stoisku firmy Mimaki zajmie jej zupełnie nowa „seria 100”, obok której pojawią się również zupełnie nowe pozycje w ofercie zaawansowanych produktów. Jak podkreśla proucent, „seria 100” została zaprojektowana aby umożliwić użytkownikom odnoszenie sukcesów na współczesnym niepewnym rynku, nowa seria drukarek oferuje wysoką wydajność i niezawodność, niezwykłą elastyczność, która pozwala zdywersyfikować gamę zastosowań, a także bardzo konkurencyjny stosunek ceny do jakości. Obejmuje ona trzy modele - każdy wyposażony w wiele znanych funkcji Mimaki, w tym NCU (system kontroli dysz), NRS (system przywracania sprawności dysz) i DAS (Dot Adjustment System).

 

 

 

 

Jednym z rozwiązań zaprezentowanych przez firme Kodak będzie cyfrowa maszyna drukująca Kodak Prosper Ultra 520 z technologią Kodak UltraStream.

© Kodak

Technologia, która zwiększa rentowność

Podczas targów virtual.drupa 2021 firma Kodak zaprezentuje przełomową technologię, która pozwoli drukarniom komercyjnym, wydawniczym i opakowaniowym zwiększyć ich rentowność. Producent przedstawi swoje portfolio rozwiązań offsetowych, cyfrowych i oprogramowania, wśród których znajdzie się m.in. cyfrowa maszyna Kodak Prosper Ultra 520, Uteco Sapphire Evo W, Kodak Nexfinity, rozwiązanie Prinergy on Demand, a także najnowsza generacja płyt bezprocesowych Sonora Xtra.

Kodak zapewnia pełne portfolio rozwiązań zaprojektowanych dla zapewnienia druku, który się opłaca, a to wirtualne wydarzenie będzie doskonałą wizytówką dla zaprezentowania naszych najnowszych innowacji- powiedział Jim Continenza, prezes i CEO w firmie Kodak.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty