Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Powrót do rentowności

W porównaniu do „pandemicznego” roku 2020, wyniki finansowe firmy Kodak w II kwartale 2021 roku znacząco się poprawiły.

© Photogenica

Kodak opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2021 roku, które, jak podkreśla producent, uległy poprawie we wszystkich jednostkach biznesowych w porównaniu do roku poprzedniego. Ogólna sprzedaż w firmie wzrosła o 78 milionów do 291 milionów dolarów. Sprzedaż w sektorze druku tradycyjnego w II kwartale 2021 roku wzrosła o 42 procent do 169 milionów dolarów, a zysk operacyjny EBITDA wyniósł 6 milionów dolarów w porównaniu z 1 milionem w tym samym okresie w 2020 roku. Przychody w sektorze druku cyfrowego wzrosły o 19 procent i wyniosły 62 milionów dolarów w porównaniu ze stratą w wysokości 3 milionów dolarów w roku poprzednim. Sprzedaż materiałów do druku wzrosła o 16 milionów do 54 milionów dolarów, powodując utrzymanie zysku operacyjnego EBITDA na poziomie 1 miliona dolarów (w porównaniu ze stratą w 2020 roku w wysokości 7 milionów dolarów). Wolumen sprzedaży płyt bezprocesowych Kodak Sonora w drugim kwartale 2021 roku wzrósł o 80 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy sprzedaż systemów inkjetowych Kodak Prosper wzrosła o 50 procent.

Firma poinformowała także o inwestycji amerykańskiej drukarni Modern Litho, która została pierwszym użytkownikiem nowych rozwiązań biznesowych Kodak - Prinergy On Demand Business Solutions, służących do automatyzacji procesów produkcji z wykorzystaniem rozwiązań sztucznej inteligencji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty