Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Przyszłość na czterech kołach

Firma Mewa jako europejski usługodawca w zakresie tekstyliów od 113 lat kieruje się zasadą wielokrotnego wykorzystania i tym samym strategii działania opartego na zasadzie zrównoważonego rozwoju.

© Mewa

Firma Mewa została pierwszą niemiecką firmą i jedną z dwudziestu w Europie, które korzystają na co dzień z pierwszej na świecie ciężarówki z napędem wodorowym. Kilka dni temu firma Hyundai przekazała kluczyki do takiej ciężarówki - „Xcient Fuel Cell”. Już pod koniec kwietnia można było zobaczyć na drogach Szwajcarii ciężarówkę, która zaopatruje klientów firmy, nie emitując przy tym żadnych spalin.

 

Wykorzystanie „zielonej“ energii w postaci wodoru nieemitującego dwutlenku węgla czyni ten projekt jedynym w swoim rodzaju. Do jego wytwarzania wykorzystywany jest prąd wytwarzany w elektrowniach wodnych bez udziału dwutlenku węgla, dzięki czemu ciężarówka emituje jedynie czystą parę wodną. Ten zgodny z zasadami ekologii obieg świetnie pasuje do nowej strategii dystrybucyjnej firmy. „Codzienne dostawy dla naszych klientów związane są obecnie w nieunikniony sposób z emisją dwutlenku węgla“ - wyjaśnia Kay Simon. „Chcielibyśmy w sposób zrównoważony zmniejszyć tę emisję w naszej flocie samochodowej. W tym wypadku Mewa stawia nie na technologie redukujące emisje dwutlenku węgla, ale na technologie przyszłości wolne od emisji dwutlenku węgla, takie jak wykorzystanie wodoru” - dodaje.

 

Bez zagrożenia dla klimatu

Hyundai jest pierwszym producentem, który oferuje ciężki pojazd użytkowy produkowany seryjnie, który napędzany jest wodorem. Siedem zbiorników z wodorem daje ciężarówce zasięg wynoszący ponad 400 km. Dzięki zeroemisyjnej technologii pojazdów napędzanych wodorem firma jest o jeden krok bliżej celu, jakim jest stworzenie ekologicznego parku samochodowego. „Rocznie dla każdej ciężarówki emisja dwutlenku węgla zredukowana będzie o około 65 ton. Ta ciężarówka stanowi zasadniczy element tego niezwykłego systemu i tym samym stanowi ważny klucz dla rozwoju zeroemisyjnego transportu“ - stwierdza Mark Freymüller, dyrektor generalny firmy Hyundai Hydrogen Mobility.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty