Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Regeneracja branży druku

Jak można zauważyć na raporcie klimatycznym Heidelberga, gdzie czerwony kolor oznacza negatywny wpływ pandemii, szary neutralny, a zielony pozytywny, w porównaniu do poprzednich tygodni sytuacja zarówno w druku opakowaniowym, jak i akcydensowym, zaczyna się poprawiać. W szczególnie trudnej sytuacji znajduje się Ameryka Południowa oraz Północna, gdzie rosnący wskaźnik zachorowań utrudnia powrót do regularnej działalności drukarń.

Heidelberg opublikował nowe statystyki swojego Raportu Klimatycznego, który obejmuje działalność branży druku do 15 lipca 2020 roku. Print Media Industry Climate Report powstał z myślą monitorowania działania maszyn a przy okazji stanu poszczególnych segmentów rynku i ich sytuacji w różnych obszarach świata, szczególnie w czasie pandemii.

Jak pokazują najnowsze dane, sytuacja w segmencie drukarń opakowaniowych wróciła niemalże do stanu sprzed wybuchu pandemii, poza Ameryką Południową. Jeśli chodzi o drukarnie akcydensowe, można tam zauważyć znaczącą poprawę, oprócz Ameryki Północnej, w której wciąż rosnące zachorowania negatywnie wpływają na działalność wielu firm. Według raportu, poprawa sytuacji w obu segmentach jest wyraźnie widoczna w Wielkiej Brytanii, natomiast w Azji, a w szczególności Japonii, zauważyć można znaczącą poprawę. W Europie poprawa widoczna jest przede wszystkim Hiszpanii i we Włoszech. Stan branży poligraficznej można śledzić na stronie: www.heidelberg.com/global/en/products/pmiclimate.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty