Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Heidelberg sprzedaje Docufy

Jak podkreśla dyrektor finansowy Marcus Wassenberg, koncentracja na podstawowych obszarach wzrostu stwarza firmie nowe możliwości finansowe, a w połączeniu z dobrą sytuacją w zakresie zamówień firma może podnieść prognozę wyniku operacyjnego na rok obrotowy 2021/2022.

© Heidelberger Druckmaschinen

Firma Heidelberger Druckmaschinen podjęła decyzję o sprzedaży spółki zależnej Docufy firmie inwestycyjnej Elvaston Capital Management. Jak podkreśla, krok ten jest częścią strategii, która zakłada cyfrową transformację procesów w oparciu o przetwarzanie danych w chmurze. Firma połączyła swoje działania w zakresie urządzeń peryferyjnych z portfolio Docufy w grudniu 2019 roku. Docufy jest jednym z wiodących dostawców oprogramowania do zarządzania danymi, który opracowuje i sprzedaje wysokiej jakości produkty i rozwiązania programowe, a także oferuje usługi konsultingowe i wdrożeniowe, szkolenia oraz usługi SaaS. Do jej klientów należą działające na skalę międzynarodową przedsiębiorstwa z krajów niemieckojęzycznych, w tym kilka spółek notowanych na giełdzie DAX. Rozwiązania Docufy umożliwiają firmom optymalizację procesów, począwszy od pozyskiwania danych, poprzez przetwarzanie i dystrybucję.

Firma Heidelberg spodziewa się, że transakcja przyniesie zysk w wysokości ponad 20 milionów euro. Ze względu na oczekiwany dochód z zarządzania aktywami w ramach transformacji korporacyjnej, które będą wyższe niż przewidywano na początku roku obrotowego, Heidelberg podnosi prognozę wyniku operacyjnego na rok obrotowy 2021/22. Spółka oczekuje marży EBITDA w przedziale 7-7,5 procent (poprzednio: 6-7 procent).

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty