Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Wyniki finansowe za I kwartał

 

Firma Heidelberg przedstawiła swoje wyniki finansowe z pierwszego kwartału tego roku finansowego (od 1 kwietnia 2019 do 30 czerwca 2019). Z pewnością wpłynęła na nie obserwowana głównie pod koniec wskazanego okresu rosnąca niechęć przedsiębiorców do inwestycji. Związane są z nią problemy ze sprzedażą urządzeń, wynikające z załamania koniunktury gospodarczej. Warto także zaznaczyć, że jest to zazwyczaj najsłabszy kwartał dl firmy. W czasie jego trwania przedsiębiorstwo zanotował sprzedaż o wartości 502 milinów euro i nie było w stanie dorównać ubiegłorocznym poziomom sprzedaży zwłaszcza w Niemczech i w części Europy. Dla porównania zeszłoroczna sprzedaż w tym samym okresie wyniosła 541 milionów euro. Jednakże zapotrzebowanie na usługi zakontraktowane, takie jak serwis, oprogramowanie i dostawy materiałów eksploatacyjnych plus czy też umowy abonamentowe z uwzględnieniem urządzeń, rozwijało się korzystnie i pozwoliło na wzrost stałych dochodów o blisko dziesięć procent. Nie udało się jednak tym sposobem zrekompensować spadków sprzedaży. Mimo dużego zainteresowania produktami firmy w Chinach, zamówienia spadły w porównaniu do roku ubiegłego. Niższy był również wskaźnik EBITDA. W tym roku wyniósł 14 milionów euro, w roku poprzednim 20 milionów euro. Po odliczeniu obciążeń podatkowych przedsiębiorstwo zanotowało straty w wysokości zbliżonej do 31 milionów euro. Ze względu na wzrost kapitału obrotowego netto w ciągu roku i inwestycje w rozwój cyfrowych modeli biznesowych, wolne przepływy pieniężne były ujemne i wyniosły minus 83 miliony euro. Jeśli chodzi o cały rok finansowy, przedsiębiorstwo przewiduje sprzedaż na poziomie ubiegłorocznym. Firma wierzy, że uda się jej zrekompensować zauważalne straty dzięki rozwojowi usług kontraktowych.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty