Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Ogilvy w kampanii dla WWF. Żywa czcionka Endangered Typeface

© Ogilvy

Naukowcy wskazują, że stoimy w obliczu szóstego masowego wymierania zwierząt. Planeta w alarmującym tempie traci swoją bioróżnorodność i coraz więcej gatunków jest zagrożonych wyginięciem. Aby zwrócić uwagę na ten palący problem środowiskowy i pozyskać fundusze na ochronę wymierających gatunków, zespół Ogilvy z Lizbony stworzył specjalną czcionkę typograficzną – Endangered Typeface, której każda z liter reprezentuje zagrożony gatunek zwierzęcia.

 

Czcionka Endangered Typeface jest częścią kampanii dla WWF, stworzonej przez Ogilvy we współpracy z Ogrodem Zoologicznym w Lizbonie i przy wsparciu Associação Natureza Portugal. Kampania ma być ostrzeżeniem przed postępującą utratą różnorodności biologicznej na naszej planecie. Czcionka jest bezpośrednio powiązana z bazą danych „Czerwonej księgi gatunków zagrożonych”, publikowaną przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody. Ocenia ona globalny status zagrożenia wyginięciem wszystkich gatunków na naszej planecie. Jeśli liczba osobników danego gatunku zmniejsza się, kolor czcionki się rozjaśni, stopniowo niknąc. Wyginięciu zwierząt można przeciwdziałać w łatwy sposób – wspierając WWF, która troszczy się o zagrożone gatunki zwierząt. Wystarczy wejść na stronę Endangered Typeface i pobrać czcionkę, przekazując datek. Projekt nie tylko pozwala śledzić skalę zmian, jeśli chodzi o liczbę zagrożonych wymarciem osobników danego gatunku, lecz także jest użyteczny w codziennej pracy. Twórcy akcji zachęcają do przekazywania informacji o kampanii, korzystając z fontu Endangered Typeface. Chcą rozpowszechnić akcję wśród osób, którym leży na sercu dobro planety.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty