Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Bobst rezygnuje z drupy

 

Jeden z wiodących dostawców rozwiązań w branży opakowaniowej Bobst poinformował o rezygnacji z uczestnictwa w najbliższych targach drupa. Producent postanowił radykalnie ograniczyć swoją obecność na targach branżowych roku 2021, utrzymując jedynie niewielki udział w wydarzeniach organizowanych w Azji. Prawdopodobnie powodem podjęcia takiej decyzji była trudna sytuacja finansowa, spowodowana epidemią i związanymi z nią restrykcjami, choć sam producent zapewnia, że zmiana ta była podyktowana rzekomo „nową wizją funkcjonowania firmy i ograniczeniem negatywnego wpływu na środowisko”. Raczej trudno będzie w to uwierzyć, tym niemniej firma planuje skupić swoją działalność na nowej strategii, którą tworzą przede wszystkim innowacyjne sposoby współpracy z klientami z wykorzystaniem rozwiązań online. W związku z tym, planowana transformacja ma objąć rozwój Centrów Kompetencji i nowych rozwiązań w zakresie wirtualnej prezentacji produktów, a także powstanie nowych, inteligentnych fabryk, które mają umożliwić szybszą i bardziej skuteczną współpracę z klientami. Jak twierdzi sam producent, zmiany te mają na celu „zmniejszenie obciążenia środowiska i kształtowanie nowej przyszłości branży opakowań”, z ukłonem w stronę klienta.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty