Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Branża spragniona innowacji

The Innovation Alliance, w skład którego wchodzą targi Ipack-Ima, Greenplast, Intralogistica Italia i Print4All, powróci w tym samym składzie do Fiera Milano w dniach 27-30 maja 2025 roku.

© Fiera Milano

246 firm i 20 922 uczestników: to liczby, które zamknęły drugą edycję targów Print4All, które odbyły się w dniach 3-6 maja w Fiera Milano i które potwierdziły, że są one punktem odniesienia dla profesjonalistów z branży poligraficznej i przetwórczej w Europie. Cztery dni rozmów i prezentacji wiodących maszyn do przetwarzania, etykietowania i druku pokazały, że branża potrzebuje spotkań face-to-face, podczas których może nawiązywać nowe kontakty biznesowe i wymieniać się własnymi spostrzeżeniami. Obecność firm z zagranicy, reprezentujących 66 krajów, pokreśliła powrót do międzynarodowej aktywności i potrzebę fizycznych spotkań. Silną grupę stanowili przedstawiciele branży europejskiej (71%) i północnoafrykańskiej (12%). Wśród dziesięciu najliczniej reprezentowanych krajów znalazły się Hiszpania, Niemcy, Szwajcaria, Francja, Słowenia, Algieria, Rumunia, Albania, Polska i Egipt. Na targach zaprezentowano najwyższej klasy maszyny przetwórcze, etykietujące i drukujące, będące wynikiem nieustannych prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez firmy obecne na targach i jednoczesnym odzwierciedleniem rynku, który z coraz większym zainteresowaniem przygląda się modelom gospodarki obiegowej i przemysłu 4.0, ale także serwicyzacji i cyfryzacji, które pozwalają przyspieszyć procesy produkcyjne i umożliwiają dostosowanie ich do potrzeb klienta. „Gdybym chciał określić tę edycję jednym słowem, z pewnością byłaby to >>energia<< - to właśnie czuć było w pawilonach i na stoiskach firm przez wszystkie cztery dni trwania imprezy. Najwyraźniej chęć ponownego spotkania się osobiście, możliwość bezpośredniego kontaktu z otoczeniem, okazja do poznania wszystkich innowacji oferowanych przez branżę, skłoniła wielu profesjonalistów do odwiedzenia targów Print4All nie tylko w celu dokonania oceny sytuacji w branży, ale także w celach biznesowych, ponieważ w tym roku, bardziej niż kiedykolwiek, targi były nie tylko okazją do nawiązania kontaktów, ale także do podpisania kontraktów. Po części tak to sobie wyobrażaliśmy, ale wyniki przerosły nasze oczekiwania” - podkreślił Paolo Pizzocaro z Fiera Milano, dyrektor targów Print4All. Podczas tegorocznych targów szczególną uwagę poświęcono szkoleniom i wymianie informacji, zapewniając odwiedzającym bogaty program spotkań i seminariów. Publiczność doceniła możliwości doskonalenia zawodowego oferowane przez seminaria tematyczne, obejmujące rozwiązania stosowane w różnych sektorach rynku poligraficznego: od komunikacji, zrównoważony rozwój, po cyfryzację procesów i zagadnienia związane z big data. Podczas spotkań z cyklu The Future Of publiczność miała okazję poznać nowe rozwiązania, zdobyć inspiracje i zrozumieć trendy, które zmieniają sposób, w jaki funkcjonuje branża. Po raz pierwszy na targach przyznano nagrodę Best in Show, będącą wyrazem uznania dla rozwiązań oferowanych przez wiodących producentów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty